šeštadienis, gruodžio 4 d.
Rusijoje „užsienio agentais“ paskelbtos dar dvi žiniasklaidos priemonės
Alfa.lt
Scanpix

Rusijos vyriausybė penktadienį „užsienio agentais“ paskelbė dar dvi populiarias žiniasklaidos priemones, tęsdama kampaniją prieš kitokią nuomonę ir raiškos laisvę.

Į Teisingumo ministerijos „užsienio agentų“ sąrašą buvo įtraukti populiarus naujienų portalas Rosbalt.ru, turintis biurus Maskvoje ir Sankt Peterburge, ir prenumeruojama žinių analizės svetainė „Republic“.

„Užsienio agento“ statusas, nuo sovietmečio turintis neigiamą konotaciją, verčia asmenis ir organizacijas atskleisti finansavimo šaltinius ir žymėti visą savo medžiagą, įskaitant įrašus socialiniuose tinkluose, antraip jiems gresia baudos. Ši etiketė atgraso šaltinius bei reklamos užsakovus ir apsunkina žurnalistų darbą.

„Žinoma, „Republic“ negauna finansavimo iš užsienio – ji egzistuoja tik dėl prenumeratorių pinigų“, – per susirašinėjimo programėlę „Telegram“ paskelbė leidinio vyriausiasis redaktorius Dmitrijus Kolezevas.

Dešimtys Rusijos žurnalistų ir virtinė įtakingų nepriklausomų žiniasklaidos priemonių, tarp jų televizija „Dožd“ ir populiari naujienų svetainė „Meduza“, šiemet buvo priskirti „užsienio agentams“.

Teisingumo ministerijos sąraše šiuo metu yra kone 90 vardų ir pavadinimų.

Garsiausios nepriklausomos žiniasklaidos priemonės, neįtrauktos į šį sąrašą, yra radijas „Echo Moskvy“ ir laikraštis „Novaja Gazeta“.

Praėjusią savaitę „Novaja Gazeta“ vyriausiasis redaktorius Dmitrijus Muratovas drauge su tiriamosios žurnalistikos atstove Maria Ressa iš Filipinų buvo apdovanotas Nobelio taikos premija „už drąsią kovą už žodžio laisvę Filipinuose ir Rusijoje“.

Prezidentas Vladimiras Putinas šią savaitę sakė, kad premija „neapsaugos“ D. Muratovo nuo kontroversiškos „užsienio agento“ etiketės, jeigu jis pažeidinės įstatymus.

2021 10 16 16:09
Spausdinti
Sponsored video
Naujienos iš interneto
traffix.lt