šeštadienis, spalio 31 d.
Vengrijos vyriausybės „Twitter“ paskyra buvo laikinai sustabdyta
Alfa.lt

Vengrijos vyriausybė pareiškė pareikalavusi atsakymų iš „Twitter“, šiai platformai trečiadienį laikinai sustabdžius jos oficialią paskyrą „be jokio įspėjimo ar paaiškinimo“.

Ministrų kabineto atstovas šį bendrovės žingsnį apibūdino kaip cenzūros aktą, nukreiptą prieš nacionalisto premjero Viktoro Orbano vyriausybę.

Trečiadienį mėginant peržiūrėti šioje paskyroje paskelbtą medžiagą ilgiau nei valandą buvo rodomas toks pranešimas: „Vartotojas @abouthungary yra laikinai sustabdytas.“

Vėliau paskyra vėl buvo suaktyvinta, joje buvo paskelbta, kad ji „regis, buvo atkurta – taip pat be paaiškinimo“.

Anksčiau vyriausybės atstovas Zoltanas Kovacsas (Zoltanas Kovačas) savo tviterio paskyroje parašė, jog „Twitter“ be jokio perspėjimo ar paaiškinimo sustabdė oficialią Vengrijos vyriausybės paskyrą @AboutHungary“.

„Atlikome reikiamus veiksmus ir laukiame oficialaus „Twitter“ paaiškinimo“, – nurodė Z. Kovacsas.

„Pagaliau atėjo naujas gražus pasaulis, kuriame technologijų milžinės nutildo tuos, kas laikosi skirtingų nuomonių“, – pridūrė jis.

Kitos Vengrijos oficialios socialinių tinklų paskyros trečiadienį, regis, veikė įprastai.

Šiemet „Twitter“ pašalino ar pažymėjo kelias JAV prezidento Donaldo Trumpo (Donaldo Trampo) žinutes, kuriose įžvelgė dezinformacijos.

Trečiadienį taip pat buvo sustabdyta Budapešte įsikūrusio naujienų portalo „Remix News“ tviterio paskyra. Šis portalas dažnai siejamas su „About Hungary“ paskyromis socialiniuose tinkluose.

Ta svetainė kuruoja „naujienas ir komentarus“ apie vadinamąjį Višegrado ketvertą – Čekiją, Lenkiją, Slovakiją ir Vengriją. Daugiausia dėmesio skelbiamuose straipsniuose skiriama JAV milijardieriui George'ui Sorosui (Džordžui Sorosui), migracijai ir Europos Sąjungai.

V. Orbano dešimtmetį trunkantį valdymą Vengrijos žiniasklaidos scena iš esmės pasikeitė: visuomeniniai leidiniai jau seniai tapo valdžios ruporais, o dauguma privačių leidinių priklauso vyriausybės sąjungininkams.

Vienas pagrindinių V. Orbanui palankių dienraščių „Magyar Nemzet“ anksčiau šiemet užsipuolė „Facebook“ dėl numanomo dešiniojo sparno tinklapių ir turinio „cenzūravimo“.

Platformai nusprendus paskirti vadinamąją priežiūros tarybą, laikraštis pareiškė, kad „Sorosas ir jo tinklas“ riboja žodžio laisvę.

Praėjusį mėnesį Vengrijos duomenų apsaugos agentūros vadovas pasiūlė įstatymu įpareigoti socialinius tinklus blokuoti vartotojus „tik dėl įtikinamų priežasčių“, taip pat suteikti vengrų valdžiai galimybę įvertinti tokius sprendimus.

Dėl mažėjančio nepriklausomų naujienų leidinių skaičiaus Vengrijoje šalis nevyriausybinės organizacijos „Reporteriai be sienų“ (RSF) Pasaulio spaudos laisvės indekse šiemet atsidūrė 89 vietoje.

Anksčiau šį mėnesį JAV vyriausybės finansuojama transliuotojas „Laisvosios Europos radijas/Laisvės radijas“ (Radio Free Europe/Radio Liberty, RFE/RL) po 27 metų pertraukos vėl atidarė savo vengrų redakciją šalyje dėl joje stebimo „staigaus žiniasklaidos laisvės mažėjimo“.

2020 09 30 21:05
Spausdinti
Sponsored video
Naujienos iš interneto
traffix.lt